Optymalizacja produkcji u polskiego lidera z branży produkcji mrożonej pizzy

lip 13, 2023 | Case study

Opis Klienta

Firma, której pomogliśmy w obszarze etykietowania, to przedsiębiorstwo z ponad 30-letnią tradycją i doświadczeniem w produkcji mrożonej pizzy. Obecnie jest to jeden z polskich liderów w tym segmencie. Sprzedaje swoje wyroby na terenie całego kraju poprzez sieć dystrybutorów, do których produkty dostarcza własnym specjalistycznym transportem. Firma produkuje także wyroby w markach własnych sieci handlowych.

Co udało nam się osiągnąć?

Dzięki dogłębnej analizie procesu etykietowania nie tylko uzyskaliśmy optymalne rozwiązanie dotyczące aplikacji etykiety, ale również, w krótkim czasie rozwiązaliśmy problem z odklejającymi się etykietami, poprawiając wydajność produkcji.

Wyzwania Klienta

Klient postanowił poszerzyć swoją ofertę i dostarczać do sprzedaży detalicznej zapiekanki w sztukach. Wcześniej były one sprzedawane w opakowaniu zbiorczym po 20 sztuk, głównie do punktów garmażeryjnych.

W związku z powyższym Klient stanął przed koniecznością wyboru odpowiedniego surowca na etykiety jak również potrzebował pomocy przy wyborze aplikatora do automatycznego naklejania etykiet na linii produkcyjnej.

Co ważne u Klienta w toku współpracy, pojawił się również problem z odklejającymi się etykietami.

Opis sytuacji

Piotr Pohnke

Piotr Pohnke
CTO Beta-Point


Pracę nad każdym projektem związanym z doborem etykiet rozpoczynamy od uzyskania podstawowych informacji o środowisku i miejscu, w jakim będą aplikowane, a następnie w jakich warunkach i jak długo będę magazynowane oraz transportowane.

Zgodnie z otrzymaną informacją etykiety miały być naklejane na zapiekanki w temperaturze około +15⁰C i po 6 godzinach paleta produktu miała trafiać do chłodni do temp. -22⁰C.

Dostarczyliśmy Klientowi etykiety z klejem kauczukowym. Zgodnie z informacjami uzyskanymi od dostawcy surowca etykiety mogły być naklejane w temp. Min 0⁰C. i następnie przechowywane w temp do -40⁰C.

Klient przeprowadził testy na podstawie wcześniejsze założenia, czyli naklejanie etykiet w +15⁰C i po 6h pizza i zapiekanki trafiają do mroźni do -22⁰C. Etykiety z klejem kauczukowym przeszły pozytywnie testy.

Dwa miesiące po uruchomieniu automatycznego etykietowania przy kolejnej dostawie etykiet, Klient zgłosił odklejanie się etykiet. Pojechaliśmy na miejsce do Klienta. Klient pokazał nam chłodnię, w której na posadzce leżało sporo etykiet. Oprócz tego gdy klient wyjmował kolejne zapiekanki z opakowania zbiorczego, to etykiety same spadały lub częściowo były odklejone.

Poznaj nas i zobacz, dlaczego ponad 670 klientów powierzyło nam produkcję swoich etykiet.

Dowiedz się, jak bezproblemowo wdrożyć etykiety w swojej firmie.

Poznaj nasze możliwości

Wprowadzone rozwiązania

Nasze działania rozpoczęliśmy od weryfikacji:

  • miejsca składowania etykiet,
  • procesu pakowania produktów i naklejania etykiet.

W trakcie weryfikacji procesu stwierdziliśmy, że Klient zmienił miejsce naklejania etykiet. Etykiety były naklejane w pomieszczeniu przed chłodnią, gdzie temperatura wynosiła +5⁰C a nie jak pierwotnie zakładano +15⁰C. Co więcej automatyczne klejenie znacznie przyśpieszyło proces etykietowania i kartony trafiały do chłodni po 8 minutach, a nie jak podczas testów po 6h.

Ważne: Testy etykiet (naklejanie na produkty) powinny przebiegać w identycznych warunkach jak naklejanie etykiet w procesie produkcyjnym.

Po wyjaśnieniu Klientowi przyczyny odklejania etykiet przeprowadziliśmy z Klientem próby, które pozwoliły nam ustalić, jaki jest potrzebny minimalny czas od naklejenia etykiet na produkt do umieszczenia go w chłodni. Okazało się że 20 minut jest czasem optymalnym do prawidłowego uzyskania przez etykiety całkowitej siły klejenia.

Finalnie po dwutygodniowej weryfikacji nowego procesu, Klient przekazał nam informację, że etykiety prawidłowo przyklejają się do produktu.

Podjęte działania

  • Dobór odpowiedniego surowca i kleju do specyfiki produktów Klienta.
  • Dobór odpowiedniej drukarki do automatycznego etykietowania.
  • Audyt połączony z testami pozwolił wyeliminować problem z odklejającymi się etykietami.

Rezultaty

Poprawna aplikacja i dobranie odpowiedniego odstępu czasowego, umożliwiło przyśpieszenie produkcji, w obszarze etykiet, o ok. 20% i brak reklamacji.