RFID
RFID, czyli Radio Frequency Identification, to technologia która pozwala na identyfikację danych za pomocą fal radiowych. Technologia RFID umożliwia zapis, jak i odczyt danych na nośniku, na którym znajdują się tagi wmontowane w anteny i microchipy.
W zależności od rodzaju znacznika, czyli tagu RFID oraz umieszczonego w nim chipu, zapis albo odczyt informacji możliwy jest w odległościach od kilkudziesięciu centymetrów do kilkunastu metrów. Budowa systemu daje możliwość jednoczesnego odczytu wielu tagów, które znajdą się w zasięgu czytnika albo anteny RFID. Tagi mogą być umieszczone także pod etykietą produktu.

Zalety RFID
Zaletą tagów jest możliwość odczytu informacji z produktów będących poza zasięgiem naszego wzroku. Jest to idealne rozwiązanie umożliwiające zastępowanie kodów kreskowych, jak i zabezpieczenie produktu.
Tagi są wytrzymałe, dlatego mogą być umieszczane np. wewnątrz opakowań. Dzięki temu produkty są dodatkowo chronione ponieważ do odczytu nie jest potrzebny kod kreskowy, tylko odpowiedni zasięg tagów.
Do odczytu tagów nie jest potrzebny człowiek, który w przypadku produktów oznaczonych kodami kreskowymi musi nakierować czytnik na każdy produkt.
W tagu można zapisać więcej informacji, mogą być one także edytowane i zmieniane. W przypadku zmian na zwykłych etykietach należy wymienić zadrukowaną etykietę odręcznie.
Podstawowa forma etykiety ma zadanie głównie informacyjne, natomiast tag, oprócz funkcji informacyjnej, może być wykorzystany jako zabezpieczenie. W technologii RFID produkty są wczytywane poprzez przejście przez bramkę. W przypadku przejścia przez bramkę RFID może uruchamiać się alarm.
RFID jest rozwiązaniem, dzięki któremu można uniknąć strat związanych z zagubieniem produktu, ponieważ każdy komponent jest dokładnie lokalizowany od momentu wejścia do momentu wysyłki gotowego wyrobu. Technologia RFID umożliwia także identyfikację produktu u Klienta końcowego.
RFID wpływa także na wzrost sprzedaży dzięki szybkiej informacji o zmniejszeniu zapasów, co powoduje uzupełnianie tych zapasów przez podmioty, które dostają automatycznie informację z systemu.

Wdrożenie RFID
Wdrożenie RFID jest efektywne jeśli zastosujemy podejście projektowe związane z dokładną analizą procesów. Początkowa inwestycja oczywiście wymaga nakładów finansowych, natomiast zwraca się w postaci redukcji kosztów przy gotowych produktach wchodzących i wychodzących oraz materiałów.
Nasi specjaliści przeprowadzają Klientów przez cały proces wdrożenia RFID poprzez dobranie odpowiednich rozwiązań dla potrzeb firmy.
Przygotujemy pilotaż sytemu oraz pełne wdrożenie oprogramowania wraz ze sprzętem.
Zabezpieczamy również niezbędne materiały eksploatacyjne w trakcie korzystania z systemu, jak tagi RFID z etykietami oraz urządzeniami do zapisu danych.
Zastosowanie
Technologia RFID pozwala na automatyzację procesów logistycznych i produkcyjnych. Umożliwia ewidencjonowanie majątku przedsiębiorstwa i eliminuje pomyłki w identyfikacji towarów. Za pomocą RFID można znakować sprzęt IT, meble biurowe, aparaturę medyczną, elektronarzędzia, pojazdy, kontenery oraz towary handlowe.



Dowiedz się więcej o naszych rozwiązaniach RFID.