Zanim zamówisz etykiety kurierskie – 5 rzeczy, o których warto pamiętać

mar 14, 2024 | Logistyka, Etykiety

Złożenie zamówienia na etykiety kurierskie potrzebne do codziennej pracy firmy logistycznej wcale nie jest takie proste. Trzeba przeanalizować wiele aspektów przed podjęciem ostatecznej decyzji i złożeniu zamówienia na etykiety logistyczne. W Beta-Point dbamy o to, aby każdy klient miał możliwość zamówienia gotowych etykiet, które idealnie nadają się do umieszczania na powierzchni paczek, palet oraz nietypowych towarów wysyłanych za pośrednictwem firm kurierskich. Przygotowaliśmy poradnik, aby podpowiedzieć, jak wybrać etykiety kurierskie zgodnie z zapotrzebowaniem przedsiębiorstwa.

Czym jest etykieta kurierska?

To specjalny dokument, który jest naklejany na przesyłkę. Nie zawsze, ale często zawiera on niezbędne informacje potrzebne do prawidłowej obsługi i dostarczenia paczki, takie jak:

  • Dane nadawcy: imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres, numer telefonu.
  • Dane odbiorcy: imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres, numer telefonu.
  • Kod kreskowy: unikatowy dla każdej przesyłki, umożliwiający jej śledzenie w systemie kurierskim.
  • Numer przesyłki: służy do śledzenia statusu przesyłki przez nadawcę i odbiorcę.
  • Informacje o rodzaju usługi: np. standardowa, ekspresowa.
  • Wymiary i waga paczki: potrzebne do określenia kosztów wysyłki.
  • Ewentualne instrukcje specjalne: np. ostrożnie, łatwołamliwe.

Etykieta logistyczna ułatwia pracę kurierów i pracowników sortowni, gwarantując, że przesyłka dotrze do odbiorcy w sposób szybki i bezpieczny. Umożliwia także nadawcom i odbiorcom łatwe śledzenie paczki w czasie rzeczywistym dzięki podanemu numerowi przesyłki.

Na co zwrócić uwagę, zanim kupimy etykiety kurierskie do firmy?

Zanim zdecydujemy się na złożenie zamówienia na etykiety kurierskie, powinniśmy przede wszystkim przeanalizować techniczne kwestie związane z ich produkcją. Poszczególne odmiany etykiet kurierskich są przeznaczone do określonych odmian drukarek, np. termicznych. Dodatkowo występują z klejem o różnych właściwościach, dzięki czemu możemy przyklejać je na dowolnie wybrane powierzchnie przesyłek – także na metal.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze czynniki, które bezwzględnie powinniśmy sprawdzić na etapie składania zamówienia na etykiety logistyczne czy nawet klasyczne etykiety termiczne.

Kompatybilność z drukarkami

Najistotniejszy czynnik determinujący opłacalność zakupu konkretnej odmiany etykiet logistycznych to przede wszystkim kompatybilność etykiety z popularnymi drukarkami stosowanymi w firmach logistycznych i w magazynach. To ważne, aby zamawiane etykiety pasowały do rodzaju naszej drukarki np. termicznej, atramentowej, laserowej.

Jeśli użyjemy nieodpowiedniego rodzaju etykiet w stosunku do posiadanej drukarki, musimy liczyć się z tym, że jakość wydruku i czytelność etykiety prawdopodobnie nie będzie zadowalająca. Upewnijmy się zatem, że zamawiane naklejki są przeznaczone do konkretnego typu nadruku kurierskiego.

Rozmiary i formaty etykiet

Kolejny istotny czynnik rzutujący na opłacalność złożenia zamówienia na etykiety kurierskie to ich rozmiar oraz format. Ten wskaźnik analizujemy podobnie, jak w przypadku kompatybilności z poszczególnymi odmianami drukarek wykorzystywanych w logistyce. Zwracajmy uwagę na branżowe standardy oraz wymogi firm kurierskich. Dopiero na tej podstawie możemy złożyć zamówienie na nalepki logistyczne, które sprostają naszym potrzebom i oczekiwaniom.

Najpopularniejsze formaty etykiet kurierskich to: 100 × 150 mm i 100 × 100 mm, a także A6, A5.

Porównaj cenę obecnych etykiet logistycznych do naszych odpowiedników, również w wariancie ekologicznym.

Produkujemy etykiety w prawie 600 konfiguracjach. Sprawdź jakie etykiety logistyczne dobierzemy dla Twojego biznesu.

Sprawdź etykiety logistyczne

Rodzaj zastosowanego kleju

Etykiety kurierskie powinny być wytrzymałe i przez długi czas trzymać się na powierzchni wysyłanej paczki lub towaru, szczególnie jeśli paczki przebywają w niekorzystnych i zmiennych warunkach temperaturowych. Wybierając nalepki, stawiajmy na takie, w których został zastosowany odpowiednio mocny klej.

Klej powinien być dostosowany do warunków, w jakich przesyłka będzie się znajdować, np. do różnych temperatur, wilgotności, a także do rodzaju powierzchni. Najpopularniejsze kleje, jakie stosujemy na etykietach logistycznych to te permanentne, usuwalne, odporne na niskie temperatury oraz o podwyższonej przyczepności, czyli tzw. high-tack.

Rodzaj papieru etykiet kurierskich

Dobrej jakości druk jest niezbędny, aby kod kreskowy i dane adresowe były wyraźne i nie ulegały rozmazaniu. Nieczytelne etykiety mogą prowadzić do opóźnień w dostawie lub błędów w przesyłkach. Dlatego warto wybrać etykiety wykonane z papieru, na którym można wykonać później wyraźny wydruk w wysokiej rozdzielczości. To niezbędne, aby oznakowania paczek były czytelne dla kurierów i umożliwiły zeskanowanie towaru poprzez kod kreskowy.

Koszt jednostkowy zakupu etykiety logistycznej

Cena szczególnie w dużych firmach logistycznych jest jednym z najbardziej istotnych aspektów. Najważniejsze jest to, aby koszt zakupu jednostkowej etykiety był na tyle atrakcyjny, aby wysyłka towarów nie generowała nadmiernych kosztów po stronie firmy logistycznej. Aby uzyskać najlepsze ceny, duże firmy logistyczne już na początku współpracy deklarują miesięczne wolumeny zużycia i zamówień.

Zobacz także: Jak pomogliśmy producentowi gotowych posiłków wykorzystać możliwości opakowania monomateriałowego.

Jakie etykiety logistyczne są najlepszym wyborem?

W Beta-Point mamy najwyższej jakości etykiety kurierskie, które są zgodne ze standardem GS1. To oznacza, że doskonale nadają się do nanoszenia opisów na produktach, oznakowania paczek przeznaczonych do wysyłki oraz wydruku kodów kreskowych produktów i paczek zbiorczych.

Dodajmy też, że nasze etykiety kurierskie są zgodne z normami CEN (Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego), a więc też z normą EN 1573 dla międzynarodowych etykiet transportowych. Najpopularniejsze odmiany etykiet kurierskich to te: termiczne, termiczne z warstwą odporną na wilgoć, matowe, z półpołyskiem. Możliwości jest naprawdę wiele.

Dlaczego warto inwestować w najwyższej jakości etykiety logistyczne?

Jest wiele powodów, dla których powinniśmy zdecydować się na etykiety kurierskie od sprawdzonej firmy. Kiedy kupujemy topowy produkt z gwarancją jakości, zyskujemy dodatkowo:

  • pełną powtarzalność jakości na jednostkowych etykietach logistycznych,
  • ekspresową dostawę zamówienia,
  • możliwość wprowadzenia wyższych standardów logistycznych w firmie.

Dobrze dobrane etykiety logistyczne mogą realnie wpłynąć na optymalizację kosztów i czasu pracy w przedsiębiorstwie.

Mamy też kilka wskazówek dla przedsiębiorców: Jak rozwinąć współpracę z dużą siecią handlową dzięki szybkiemu wdrożeniu rozwiązań ekologicznych w obszarze etykiet?

Podsumowując: prawidłowo dobrane etykiety kurierskie wykorzystywane w firmach logistycznych i w magazynach to podstawa, aby bezpiecznie i czytelnie znakować towary i paczki przeznaczone do wysyłki. Wystarczy, że firma, w której jest realizowana produkcja etykiet, spełnia wygórowane normy bezpieczeństwa i jakości – wtedy mamy pewność, że gotowe etykiety do nadruku np. termicznego sprostają naszym oczekiwaniom.

}